Cum se impart cheltuielile in bloc?

  • de

Impartirea cheltuielor in bloc este un subiect important de discutat si de pus la punct, pentru a fi toata lumea lamurita cu privire la costurile pe care trebuie sa le plateasca, dar si ce beneficii ar trebui sa fie incadrate in acele costuri.

Viata la bloc nu este nici prea dificila, dar nici prea usoara. Trebuie sa fii tot timpul la zi cu toate cheltuielile, care, ce-i drept, nu sunt asa putine la numar.

Impartirea cheltuielilor in bloc este intotdeauna un subiect controversat printre locatari, cand, de fapt, acesta vizeaza un singur scop. Plata in scopul beneficierii de unele servicii comune.

Care sunt cheltuielile comune si cum se impart?

Cheltuielile comune au fost si vor fi acele costuri care au in vedere exploatarea sau intretinerea unui imobil, unui bloc, unui complex de locuinte. La aceasta categorie de intretinere a cladirii respective se adauga si plata la comun pentru furnizarea de apa, fie ea rece sau calda, canalizare, energia electrica consumata pentru functionarea unor instalatii comune si colectarea gunoiului. De la un bloc la altul, bineinteles, mai sunt si alte cheltuieli care nu pot apartine fiecarui apartament in parte. Astfel ca, pentru a putea fi cu plata la zi de fiecare proprietar de apartament din imobil, sumele care se aduna din plata pentru acele „servicii” sunt la comun si sunt repartizate in functie de categoria din care fac parte.

Cam acesta este „mecanismul” pe baza caruia functioneaza un imobil cu locatari, gestionati de un administrator, care se ocupa de bunastarea lor. De aceea, este important ca de fiecare data cand ceva nu functioneaza cum trebuie, este necesara semnalarea imediata la administratorul care se ocupa cu imobilul respectiv pentru gasirea unei solutii de comun acord. Bineinteles, acel „ceva” trebuie sa aiba un interes comun cu ceilalti locatari. De exemplu, daca nu functioneaza in parametri normali electricitatea din bloc, administratorul este responsabil cu solutionarea acestei probleme de comun acord cu locatarii blocului. Dar daca un locatar are probleme cu lumina, pentru ca a uitat sa isi plateasca facture la curent, ei bine, aceasta situatie nu mai este de datoria administratorului sa fie rezolvata, ci de locatarul insusi.

Cheltuielile comune sunt o contributie egala a fiecarui locatar/apartament pentru mentinerea blocului intr-un stadiu decent si pentru a se mentine si siguranta acestora. Este adevarat ca uneori investitiile nu iti dau asa mare incredere la inceput din cauza costurilor problematice, dar uneori sunt necesare. De exemplu, daca la sedintele viitoare se propun noi metode de a spori gradul de siguranta pentru imobilul respectiv, firma de administrare blocuri cu care colaboreaza trebuie sa tina cont de ele si viceversa. Poate administratorul vine cu o noua propunere pentru locatarii sai, iar acestia trebuie sa spuna daca sunt de acord sau nu cu celelalte costuri. Asadar, nicio alegere nu trebuie sa fie pusa in aplicare, daca nu a fost implicata si intrebata toata lumea in prealabil. Nimeni nu este obligat sa plateasca diverse taxe daca nu se foloseste de acele lucruri sau acele servicii, cu atat mai putin daca nu a fost intrebat inainte de a le

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *